صفحه اصلی > آخرین اخبار و تابان خبر و ورزش : کنکاشی بر اوضاع تیم تراکتور پس از خمز در گفت وگو با خطیبی

کنکاشی بر اوضاع تیم تراکتور پس از خمز در گفت وگو با خطیبی

https://tabankhabar.ir/?p=13675

جدایی سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال تراکتور بازتاب های وسیعی در محافل فوتبالی و فضای مجازی داشت؛ در گفت و گو با ” حسین خطیبی” پیشکسوت، کاپیتان و مربی اسبق این تیم برکناری خمز، شرایط کنونی تیم، استراتژی کوتاه مدت و نوع رفتار هواداران با شرایط جدید را مورد کنکاش قرار دادیم.

به گزارش تابان‌خبر، در حالیکه منتقدان سرمربی جدا شده تراکتور نوسان های مکرر در نتیجه گیری، پیدا نکردن ترکیب اصلی تیم پس از گذشته ۲۳ هفته از لیگ و عصبی بودن خمز را دلایل محکم برای برکناری خمز می دانند، مخالفان این اقدام باشگاه نیز عقیده دارند، تیمی که در رده سوم جدول رده بندی قرار دارد و هنوز جزو مدعیان بوده و در جام حذفی نیز می تواند به نتایج مطلوبی برسد، نباید به راحتی سرمربی خود را از دست می داد.

” حسین خطیبی” که با تیم فوتبال تراکتور به عنوان آقای گلی ایران دست یافته است، در گفت و گو با ایرنا تصمیم سران باشگاه تراکتور برای جدایی کادرفنی را در زمان حاضر به نفع تیم و هواداران دانست و در عین حال افزود: اینکه موافقان تداوم فعالیت خمز جایگاه و رتبه تیم در جدول را دلیلی بر ادعای خود می دانند، بسیار منطقی و درست است و نمی توان به این موضوع خرده گرفت.

وی گفت: در هیچ جای دنیا و هیچ لیگی، تیمی که جزو مدعیان بوده و در رتبه سوم قرار دارد، با چند باخت اقدام به برکناری سرمربی نمی کند، اما باید سایر جوانب و مسایل فنی و روحی و روانی مجموعه تیم را نیز در نظر گرفت؛ اینکه یک تیم مدعی برای کاهش فاصله خود با صدرنشین نیاز مبرم به پیروزی و کسب سه امتیاز بازی ها دارد به ویژه در بازی های خانگی، از ۹ امتیاز ممکن تنها ۲ امتیاز می گیرد، دلیل بر ضعف فنی کادرفنی است.

وی از دست دادن امتیاز مقابل تیم های سپاهان، آلومینیوم و شکست سنگین خانگی مقابل ذوب آهن را دلیلی قانع کننده برای قطع همکاری باشگاه با خمز دانست و یادآور شد: در تحلیل این سه بازی می توان انواع ایرادات فنی از کادرفنی گرفت که اگر دچار این اشتباهات فاحش نمی شدند، امروز شرایط تراکتور به گونه ای دیگر رقم می خورد و به طور قطع مدعی اصلی قهرمانی لیگ بودیم.

خطیبی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، بازیکنان و هواداران را از مزیت های بسیار بزرگ تراکتور در فصلی جاری لیگ برتر عنوان و اضافه کرد: امسال مدیران باشگاه تیم خوبی بسته بودند و هر چند در برخی پست ها مشکلاتی جزئی وجود داشت، اما در مجموع تیمی که خمز در اختیار داشت، انتظارات هواداران را بسیار بالا برده بود.

وی یکی از دلایل اصلی برکناری خمز را از دست دادن امتیازات خانگی مهم سه دیدار اخیر بیان و اضافه کرد: اگر تراکتور ۹ امتیاز این بازی ها را کسب می کرد، اکنون با ۴۷ امتیاز جزو مدعی اصلی قهرمانی بود و ضمن اینکه فاصله خود با ۲ تیم استقلال و پرسپولیس را کم می کرد، از تیم های پایین تر نیز فاصله بسیار خوبی و امنی برای خود ایجاد می کرد و این امر انگیزه و مسایل روحی و روانی تیم را بسیار بالا می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره ما

پایگاه اطلاع رسانی ” تابان خبر” با هدف یاری رساندن به جریان آزاد و حق مدار اطلاع رسانی به منظور حفاظت و ارتقای منافع ملی، صیانت از کیان نظام گرانقدر جمهوری اسلامی ایران و کمک به جریان رشد و توسعه ی استان آذربایجان شرقی در ابعاد مختلف، راه اندازی شده است.

مجوز ارشاد

1400 © تمامی حقوق برای پایگاه خبری تابان محفوظ می باشد.