تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر : 11923

برگزاری رزمایش ۱۰ هزار نفری جمعیت هلال احمر کشور در تبریز

برگزاری رزمایش ۱۰ هزار نفری جمعیت هلال احمر کشور در تبریز

به گزارش تابان خبر،  در این رزمایش که روز دوشنبه به صورت همزمان در ۱۰ منطقه شهرداری کلانشهر تبریز با محوریت اسکان اضطراری برگزار شد، پس از گزارش نهایی، عملیات پاسخگویی، ارزیابی درجه زلزله و میزان خسارات احتمالی، تیم های امدادی با عملیات هلی برن ( پیاده کردن نیرو و تجهیزات ) در مدت ۴۰

به گزارش تابان خبر،  در این رزمایش که روز دوشنبه به صورت همزمان در ۱۰ منطقه شهرداری کلانشهر تبریز با محوریت اسکان اضطراری برگزار شد، پس از گزارش نهایی، عملیات پاسخگویی، ارزیابی درجه زلزله و میزان خسارات احتمالی، تیم های امدادی با عملیات هلی برن ( پیاده کردن نیرو و تجهیزات ) در مدت ۴۰ دقیقه نسبت به نصب چادرهای مختلف اقدامات اولیه برای اسکان تعداد ۱۰ هزار نفر از مردم مناطق حاشیه ای تبریز اقدام کردند.

برگزاری رزمایش ۱۰ هزار نفری جمعیت هلال احمر کشور در تبریز

بار ریزی توسط سه فروند بالگرد جمعیت هلال احمر، اجرای عملیات امداد و نجات، انتقال اطلاعات اولیه از میزان خسارات و تلفات جانی، انتقال اقلام مورد نیاز اولیه از طریق بالگردها به مناطق سخت گذر از فاصله های کوتاه ۴۵ تا ۷۰ متری و فاصله های زیاد تا ۳۰۰ متر، عملیات اطفای حریق لوله های گاز، سم پاشی و مه پاشی، جستجو توسط امدادگران هلال احمر، برقراری ارتباطات تلفنی توسط مخابرات، سوخت رسانی و برق رسانی و امدادهای هوا نیروز از جمله بخش های مهم این رزمایش بود.

برگزاری رزمایش ۱۰ هزار نفری جمعیت هلال احمر کشور در تبریز

انتقال مصدومان به مراکز درمانی، نصب چادرهای بیمارستان صحرایی، توالت ها عمومی، تامین سوخت اردوگاه، استقرار نانوایی های سیار، تعبیه آشپزخانه برای تهیه غذای گرم زلزله زده ها، حضور بهزیستی برای فعالیت های فرهنگی و امدادی برای کودکان زلزله زده و تامین ماشین آلات سبک و سنگین برای الزامات اسکان اضطراری از دیگر فعالیت های دستگاه های مختلف در رزمایش اسکان ۱۰ هزار نفری بود.

در این رزمایش علاوه بر دستگاه های اجرایی و خدماتی آذربایجان شرقی، جمعیت های هلال احمر استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان نیز به عنوان استان های معین حضور فعالانه داشتند.

رییس جمعیت هلال احمر در پایان این رزمایش با ابراز رضایت از اجرای موفقیت آمیز این مانور مهم و بزرگ، گفت: برای تمام کسانی که در اجرای این رزمایش نقش داشتند و با تمام توان و قدرت به میدان آمدند خسته نباشید می گویم.

برگزاری رزمایش ۱۰ هزار نفری جمعیت هلال احمر کشور در تبریز

پیرحسین کولیوند هدف اصلی از اجرای این رزمایش را ارایه ظرفیت ها و توانمندی های جمعیت هلال احمر و میزان هماهنگی با دستگاه های اجرایی و خدماتی در مواقع اضطرار اعلام و اضافه کرد: این رزمایش بزرگترین تمرین اسکان اضطراری در کشور است که برای آمادگی در زمان های بحرانی و امدادرسانی به نیازمندان طراحی و اجرا شد.

وی اهتمام و همکاری جمعی در این رزمایش را ستود و با بیان اینکه برودت هوای تبریز و ایجاد شرایط بحرانی برای امدادگران خللی در رزمایش به وجود نیاورد، ادامه داد: موضوع مهم و حیاتی نجات در مرحله اول و سپس امداد رسانی هدف و ماموریت نهایی جمعیت هلال احمر در مواقع بحرانی است.

کولیوند لازمه تحقق ماموریت های فوق را برخورداری از ایمان قوی و امید در بین فعالان و داوطلبان جمعیت هلال احمر دانست و افزود: این ۲ ویژگی همواره در بین فعالان این جمعیت وجود داشته و روز به روز در حال قوی شدن است.

وی یادآور شد: اینکه عده ای از جوانان این مرز و بوم برای امنیت و آرامش دیگران به خصوص افراد نیازمند تلاش می کنند، بسیار ارزشمند و اجر آن با خداست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز نیز در این رزمایش، گفت: برگزاری چنین رزمایش هایی در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است، هر چند هزینه هایی را در بر داشته باشد و باید از این موضوع برای روزهای بحرانی تجربه اندوزی کرد.

برگزاری رزمایش ۱۰ هزار نفری جمعیت هلال احمر کشور در تبریز

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نجات جان انسان ها را از آموزه های بسیار مهم و اکید دین اسلام بیان و اضافه کرد: بی گمان همین آموزه های اسلامی و انقلابی در جامعه ما از اهمیت زیادی برخوردار است و بر همین مبنا امداد و نجات امری خداپسندانه و مورد وثوق ذات بشریت است.

وی امداد رسانی در جهان را هنجار و جزو ارزش های والای انسانی دانست و ادامه داد: باید توجه داشت هر کس در این مسیر و برای نجات جان انسان ها خلل ایجاد کند، بویی از انسانیت نبرده است که نمونه عینی آن را امروز در نوار غزه جهانیان مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: اینکه رژیم غاصب صهیونیستی اجازه امداد رسانی به مردم درمانده و مظلوم غزه را نمی دهد و به هیچ یک از قواعد جهانی نیز ملتزم نیست، نشان دهنده خوی درندگی و وحشی گری این رژیم سفاک است.

وی با تمجید از فعالیت های بی وقفه و مستمر امدادگران جمعیت هلال احمر در سراسر کشور و به خصوص آذربایجان شرقی، از تمام نهادها، سازمان ها و دستگاه هایی که برای برگزاری رزمایش اسکان اضطراری ۱۰ هزار نفری از مدت ها قبل برنامه ریزی و تلاش کردند، قدردانی و اظهار کرد: این رزمایش ها باید میزان آمادگی نیروهای حاضر در میدان برای زمان واقعی بروز انواع حوادث را بالاتر ببرد.

امام جمعه تبریز حضور بانوان در بخش های مختلف رزمایش فوق را چشم گیر خواند و بر تداوم و تقویت بهره مندی از توان این قشر در بروز حوادث تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.